środa, 11 maja 2022

Tulipany, majówka i "Połamać kości"

Udało mi się wreszcie nadrobić zaległości czytelnicze. Przeczytałam książkę, której doczytać nie mogłam. "Połamać kości" Stuart'a MacBride długo czekało na swoją kolej. Kupiłam ją chyba w Lubimy czytać na Targowej naprzeciwko Wileńskiego dobre kilka lat temu. Ale zawsze znalazła się bardziej pilna pozycja. Już nie mogłam odwlekać. Zaczęłam tą książkę jeszcze w zeszłym roku, ale zawsze było coś pilniejszego. Jednak teraz dochodzę do wniosku, że ona mi po prostu nie podpasowała. Na początku czyta się ją jak zlepek nieistotnych informacji na temat życia głównego bohatera. Dopiero pod sam koniec okazuje się, że to wszystko zaczyna zbijać się w jakiś sensowny kontekst. A i sama końcówka nadrabia bardzo średni początek i środek historii.



Teraz zabrałam się za "Dwór cierni i róż t.1" Sarah J. Maas. Widzę różnicę, bo dosłownie szukam każdej odrobiny czasu, żeby czytać tą książkę. Na razie mi się podoba.



Jeśli chodzi o majówkę to zniknęłam z blogosfery i wyjechałam z moimi chłopakami do domu na wsi. Goście, grill, sprzątanie, ploteczki i ogród 😍

Poniżej cała kolekcja moich ukochanych tulipanów. Zakwitły na majówkę, więc podejrzewam, że jak pojedziemy do wiejskiej chałupki w ten weekend, to po tulipanach zastanę same łodyżki.











Najgorsze jest to, że miałam ich znacznie więcej, ale albo zmarzły, albo coś je zjadło. Brakuje białych, fioletowych, strzępiastych i tych z ostro zakończonymi płatkami. Mam nadzieję, że jeszcze zakwitną i się znajdą. Poniżej zdjęcia z zeszłego roku. Oczywiście nie wszystkiego, tylko tych których brak zauważyłam 🙁



Udało mi się również przeczytać wasze majowkowe wpisy i widziałam, że wiele z was spędziło ten długi weekend odpoczywając w ogródku 😋 A niedługo "czerwcówka". No i koniec roku szkolnego. Dla mnie, czyli mamy, to też oznacza wakacje 😁

20 komentarzy :

  1. Ciekawe książki, chętnie po nie sięgnę.
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego obrazu.

    OdpowiedzUsuń
  2. No conocía los libros.
    Los tulipanes, no pueden estar más bonitos! Me encantan :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ten fioletowy tulipan bardzo oryginalny! Uwielbiam książki S.J. Mass:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam te księgarnie na Targowek naprzeciwko Dworca Wilenskiego i często w niej kupuję książki.
    Piękne kwiaty sfotografowałas. Jeśli jesteś zainteresowana moją książka "Mój kraj nad Wisłą " to napisz do mnie na adres rusinowa@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam to z autopsji- jak książka „nie podchodzi”, to każdy pretekst, jest dobry, by jej nie czytać :)
    Jeśli wciąga- to tylko szuka się chwilki, aby przeczytać „jeszcze jedną stronę” :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Jajeczek z Oriflame nie używałam choć będąc jeszcze dzieckiem bawiłam się takim pustym opakowaniem.po takim (to był chyba krem pod oczy z Oriflame właśnie). Pudełeczko często "robiło" za schowek skarbów Barbie 😃😁

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam maj, bo czaruje mnie on swoją niezwykłą przyrodą, ale jeszcze bardziej chyba wolę czerwiec, bo zwiastuje wakacje ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak spodobała Ci się Dwó Cierni i Róż, to już nie mogę się doczekać, jak zaczniesz czytać drugi tom. Jest o niebo lepszy! Żałuję, że nie mogę po raz kolejny przeczytać go pierwszy raz.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwsza część dworów jest według mnie najlepsza. Drugiej do dziś nie zmęczyłam😅🙈
    Z moimi tulipanami w tym roku podobnie, cos dużo mi zdechlo. Niektóre już w pąkach nagle zaczęły psdac, nie mam pojęcia od czego. I to jeden był normalny, a drugi obok zaczynał gnić. Dziwna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne tulipany i z pewnością miło spędzony czas :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne tulipany - taki ogród mi się marzy i powoli zamieniam te marzenia w rzeczywistość.

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczne tulipanki, uwielbiam ❤️
    Książki może nie w moim literackim guście ale zaciekawiłaś mnie nimi mimo to :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Szkoda tych co zniknęły, ale fajnie, że coś się zachowało <3 Cudne tulipany

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękne tulipany <3 kocham wszystkie kwiaty :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kocham tulipany, to wiosna w czystej postaci

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne tulipany :) Książki żadnej nie czytałam, ale tą drugą mam w planie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sięgnę już chyba po tą autorkę. Nie kliknęło

      Usuń