piątek, 11 maja 2012

Woda toaletowa Etenal Magic Enchanted

Mocno się zastanawiałam o czym zrobić dzisiejszy wpis. Postanowiłam Wam pokazać jaka ze mnie avonomaniaczka - dzisiejszy temat to perfumy. Przez tyle lat ile jestem konsultantką na szkoleniach zdążyłam się nasłuchać różnych dziwnych rzeczy i przekażę je Wam kochane. A teraz troszkę historycznych ciekawostek:
- różnego rodzaju substancje zapachowe towarzyszyły ludzkości praktycznie od zawsze i na całym świecie bez względu na kulturę czy wyznanie (perfumy z łac. per fumum lub z fr. per fumée co oznacza w obu wypadkach "przez dym")
- prym w perfumiarstwie wiodły kraje arabskie (w Europie w średniowieczu nawet były wręcz zakazane) aż do słynnych perfum Królowej Elżbiety z Węgier czyli Eau de Reine de Hongarie
- pierwszą prawdziwą firmą perfumiarską, którą znamy do dziś jest Guerlain

Chciałabym wam jeszcze dodatkowo przemycić dwa podziały perfum:
- ze względu na zawartość ekstraktu
Perfumy to ekstrakt (olejki zapachowe) rozpuszczone w rozcieńczonym alkoholu plus inne dodatki. W zależności od ilości ekstraktu rozróżniamy perfumy (parfum, 30-15% ekstraktu), wody perfumowane (eau de parfum czyli w skrócie EDP, 15-12% ekstraktu), wody toaletowe (eau de toilette czyli EDT, 12-8%), wody kolońskie (eau de cologne czyli EDC 7-4% ekstraktu) i wody odświeżające (eau fraiche, eau de sport, EDS, 3-1% ekstraktu).
- ze wzgledu na kategorie zapachowe:
Cytrusowe, kwiatowe, szyprowe, aldehydowe, orientalne, paprociowe, drzewne, tytoniowo-skórzane.

A oto moja nie mała kolekcja:torba:  :


Połowy z tych perfum nie ma już w katalogu, czego mocno żałuję. :cry:
Górny rządek od lewej: TTA Romantic Voyages, zużyte, TTA Forever, TTA Tomorrow, In Harmpny by Liiv Botanicals, Little Red Dress, Herve Ledger Ete, 50's Glam, Simply Because, zużyte.
Dolny rządek od prawej: TTA Gold, Love To The Fullest by Reese Whiterspoon, Incandessence w mini flakoniku, Eternal Magic Enchanted, Far Away Dreams.

Szczerze....Jest ich za dużo, a to tylko Avon....
Dlatego staram się nie kupować nowych (jest to oczywiscie oficjalna wersja dla mojego sumienia i dla męża:p:  ) i systematycznie zużywam te co mam. Jak to robię??? Spisałam listę z datami ważności i zużywam te z najkrótszą. Wiem ze sporo z Was uważa, że perfumy mogą leżeć dłużej, niestety niektóre zmieniają zapach. Nie wiem czy tak dzieje się z Avonem, ale jednak dmucham na zimne. Chcę pachnieć tym co mi się spodobało.

Moja najnowsza to:
Woda toaletowa Eternal Magic Enchanted 50ml
Cena standardowa 74zł
Cena promocyjna w katalogu 8 to 49,99zł plus pierścionek gratis



Mam ją z programu motywacyjnego i juz się w niej zakochałam :love:
Nuty głowy: malina, czarna porzeczka, zielone akordy
Nuty serca: fiołek, diamentowa róża, aksamitny irys
Nuty bazy: drewno kaszmirowe, kremowa wanilia, pizmo

Trwałość jak na wodę toaletowa jest całkiem niezła. Na początku wyczuwam słodkie owoce (pewnie tą malinkę), rózę i wanilię. Po kilku godzinach owoce nam znikają i zostają kwiatki (zwłaszcza fiołek) z wanilią. Dla mnie cudo na lato :love:, ale wiadomo że co człowiek to opinia.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz